Kan jeg få brikke på grensen?

Vi anbefaler at du bestiller brikke i posten slik at du får tid til å feste den i frontruten før du kommer til Norge. Det er mulig å få brikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen (PDF).

Kan jeg forhåndsregistrere brikkeavtale før jeg henter brikke på grensen?

  • Du kan forhåndsregistrere alt utenom brikkenummer
  • Fysisk brikke hentes på distribusjonsstedet på grensen
  • På brikken står et brikkenummer. Hent opp forhåndsregistreringen på autopass.no, tilføy brikkenummeret og sluttfør brikkeavtalen.

Er min utenlandske bombrikke gyldig i Norge?

AutoPASS-brikker og brikker fra SkyttelPASS, Brobizz og Øresundbroen er gyldige brikker i Norge. Husk at brikken må være knyttet til bilens registreringsnummer i brukeravtalen, for å være gyldig i Norge. Logg inn på Min Side hos din brikkeutsteder for å forsikre deg om at knytningen er korrekt.    

Jeg må reise og brikken rakk ikke frem i posten før avreise. Hva skal jeg gjøre?

Kjør til grensen, hent brikke og monter den i frontruten. Får du feilmelding når du registrerer brukeravtale for bombrikken du har hentet, kontakt selskapet som bestilte brikke tilsendt per post. Be dem logge inn på Min Side for å frigjøre bilens registreringsnummer fra brikken som er på vei i posten. Registrer ferdig brikkeavtalen.

Kan jeg få faktura for brikkeavtale på mitt språk?

Faktura sendes kun på norsk og engelsk. Faktura skal betales i norske kroner (NOK) til norsk bankkonto.

Kontaktinformasjon for obligatorisk brikke tunge kjøretøy

Har du spørsmål om avtalen din, ta kontakt via:

Chat: AutoSync (alle hverdager kl. 08:00–18:00)

Telefon: 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

Telefon fra utlandet: +47 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

 

Sist oppdatert: