Kan jeg få brikke på grensen?

Vi anbefaler at du bestiller brikke i posten slik at du får tid til å feste den i frontruten før du kommer til Norge. Det er mulig å få brikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen.


Kan jeg forhåndsregistrere brikkeavtale før jeg henter brikke på grensen?

 

  • Du kan forhåndsregistrere alt utenom brikkenummer
  • Fysisk brikke hentes på distribusjonsstedet på grensen
  • På brikken står et brikkenummer. Hent opp forhåndsregistreringen på autopass.no, tilføy brikkenummeret og sluttfør brikkeavtalen.

Er min utenlandske bombrikke gyldig i Norge?

AutoPASS-brikker og brikker fra SkyttelPASS, Brobizz og Øresundbroen er gyldige brikker i Norge. Husk at brikken må være knyttet til bilens registreringsnummer i brukeravtalen, for å være gyldig i Norge. Logg inn på Min Side hos din brikkeutsteder for å forsikre deg om at knytningen er korrekt.    


Jeg må reise og brikken rakk ikke frem i posten før avreise. Hva skal jeg gjøre?

Kjør til grensen, hent brikke og monter den i frontruten. Får du feilmelding når du registrerer brukeravtale for bombrikken du har hentet, kontakt selskapet som bestilte brikke tilsendt per post. Be dem logge inn på Min Side for å frigjøre bilens registreringsnummer fra brikken som er på vei i posten. Registrer ferdig brikkeavtalen.

 

 


Kan jeg få faktura for brikkeavtale på mitt språk?

Faktura sendes kun på norsk og engelsk. Se vedlagt oversettelse av en norsk faktura til engelsk faktura forklart på engelsk. Faktura skal betales i norske kroner (NOK) til norsk bankkonto.


Kontaktinformasjon for obligatorisk brikke tunge kjøretøy

Telefon: 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

Telefon fra utlandet: +47 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

fremtindservice.no/kundeservice/ (alle hverdager kl. 08:00–18:00)

For informasjon om din avtale, kontakt ditt bompengeselskap