Kan jeg få brikke på grensen?

Vi anbefaler at du bestiller brikke i posten slik at du får tid til å feste den i frontruten før du kommer til Norge. Det er mulig å få brikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen.


Kan jeg forhåndsregistrere brikkeavtale før jeg henter brikke på grensen?

 

  • Du kan forhåndsregistrere alt utenom brikkenummer
  • Fysisk brikke hentes på distribusjonsstedet på grensen
  • På brikken står et brikkenummer. Hent opp forhåndsregistreringen på autopass.no, tilføy brikkenummeret og sluttfør brikkeavtalen.

Er min utenlandske bombrikke gyldig i Norge?

AutoPASS-brikker og Brobizz-brikker fra Brobizz AS og Øresundbroen er gyldige brikker i Norge, Sverige og Danmark. I tillegg kan Brobizz-brikken brukes i Østerrike. Husk at brikken må være knyttet til bilens registreringsnummer. 


Jeg må reise og brikken rakk ikke frem i posten, hva skal jeg gjøre?

Kjør til grensen, hent brikke og monter den i frontruten. Ved feilmelding på avtalen, kontakt bompengeselskapet som du har forhåndstegnet brikkeavtale med og be dem frigjøre bilens registreringsnummer fra brikken som er på vei i posten. Registrer ferdig brikkeavtalen.

 


Kan jeg få faktura for brikkeavtale på mitt språk?

Faktura er kun på norsk. Se vedlagt oversettelse på engelsk faktura forklart på engelsk. Faktura skal betales i norske kroner (NOK) til norsk bankkonto.


Kontaktinformasjon

Telefon: 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

Telefon fra utlandet: +47 22 98 40 00 (alle hverdager kl. 09:00–15:00)

fremtindservice.no/kundeservice/ (alle hverdager kl. 08:00–18:00)

For informasjon om din avtale, kontakt ditt bompengeselskap