Kan jeg få brikke på grensen?

Vi anbefaler at du bestiller brikke i posten slik at du får tid til å feste den i frontruten før du kommer til Norge. Det er mulig å få brikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen.


Kan jeg forhåndsregistrere avtale før jeg henter brikke på grensen?

Du kan forhåndsregistrere alt utenom brikkenummeret, men avtalen opprettes først når brikkenummeret legges til på grensen. Hvis du forhåndsregistrerer går det raskere å opprette gyldig avtale på grensen. Den som har fullmakt til å inngå avtaler for firmaet kan sikre at informasjonen om kjøretøyet og firmaet er korrekt.


Er min utenlandske bombrikke gyldig i Norge?

Her er bilde av brikker som er gyldige i Norge: AutoPASS og brikker godkjent i EasyGo-samarbeidet mellom Norge, Danmark, Sverige og Østerrike. Det er ikke noen svenske brikker. Brikken må være knyttet til bilens registreringsnummer.


Jeg må reise og brikken rakk ikke frem i posten, hva skal jeg gjøre?

Kjør til grensen og hent brikke og monter den i ruten. Kontakt bompengeselskapet og be dem frigjøre bilens registreringsnummer fra brikken som er i posten. Registrer avtale for brikken du hentet på grensen som beskrevet i brosjyren du fikk sammen med brikken.


Kan jeg få fakturaen på mitt språk?

Faktura er bare på norsk, men her er faktura forklart på engelsk. Bompengene skal betales i norske kroner til norsk bankkonto.


Kontaktinformasjon

Telefon: 02050 (alle hverdager kl. 08:00–16:00)

Telefon fra utlandet: +47 21 03 17 64 (alle hverdager kl. 08:00–16:00)

www.fjellinjen.no/chat (alle hverdager kl. 08:00–20:00)

For informasjon om din avtale, kontakt ditt bompengeselskap